Sztuki plastyczne: niezbędnik studenta – informacje z Dziekanatu
Drodzy Studenci,
pamiętajcie, że w trudnych sytuacjach życiowych nie pozostajecie sami. W chwilach, w których potrzebujecie wsparcia nie wahajcie się skorzystać z pomocy opiekuna roku. Do waszej dyspozycji pozostaje również Punkt Interwencji Kryzysowej UJK, który został przekształcony w Centrum Wsparcia Psychologicznego i Psychoedukacji. Nowa jednostka mieści się w budynku Collegium Medicum przy Alei IX Wieków Kielc 19A. Numer kontaktowy do CWPP: +41 349 69 09.
Zarządzenie nr 47/2022 Organizacja roku akademickiego 2022/2023
ŚWIADCZENIA POMOCY MATERIALNEJ DLA STUDENTÓW
W ROKU AKADEMICKIM 2022/2023
Na rok akademicki 2022/2023 sposób przyznawania i wypłacania świadczeń pomocy materialnej reguluje Zarządzenie Nr 91/2022 Rektora UJK z dnia 13 września 2022 r.
STYPENDIUM SOCJALNE
Stypendium socjalne w semestrze zimowym w roku akademickim 2022/2023 wypłacane jest od października 2022 roku do lutego 2023 roku:
pierwsze stypendium socjalne wypłacane jest w listopadzie z wyrównaniem za październik 2022 r.
Progi dochodów uprawniające do otrzymania stypendium socjalnego:
Dochód (netto) | Wysokość stypendium socjalnego |
0,00 – 300,00 | 1100 zł |
300,01 – 600,00 | 970 zł |
600,01 – 860,00 | 870 zł |
860,01 – 1051,70 | 770 zł |
Dochód uprawniający do otrzymania stypendium:
W roku akademickim 2022/2023 podstawa naliczania stypendium socjalnego wynosi 1051,70 zł.
Na podstawie obwieszczenia Prezesa GUS z dn. 23 września 2022 r., przeciętny dochód z pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym z 1 ha przeliczeniowego wynosił w 2021 r. – 3288 zł.
PODSTAWOWE DOKUMENTY DO STYPENDIUM SOCJALNEGO
Każdy dorosły członek rodziny składa:
• Zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o dochodzie za rok 2021 (w sytuacji braku dochodu załącznik nr 10 lub w przypadku dochodu osiąganego przez osoby do 26 roku życia załącznik nr 10a)
• Zaświadczenie z ZUS o zsumowanej składce zdrowotnej za rok 2021 (lub prawidłowo uzupełniony załącznik nr 9)
• Prawidłowo wypełniony załącznik nr 11
• Zaświadczenie z gminy o posiadaniu gospodarstwa rolnego w roku 2021 (lub w przypadku nieposiadania gospodarstwa – oświadczenie na załączniku nr 15)
• Prawidłowo wypełniony załącznik nr 12 (aktualny przeciętny dochód z pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym z 1 ha przeliczeniowego – obwieszczenie Prezesa GUS na dz. 23 września każdego roku kalendarzowego)
• Zaświadczenie z MOPR, MOPS, GOPS lub innego ośrodka pomocy społecznej o pobieraniu/niepobieraniu świadczeń w roku 2021 i bieżącym oraz o sytuacji dochodowej i majątkowej studenta i rodziny studenta, w której dochód jest mniejszy niż 600 zł/osobę
Student dodatkowo składa:
• Wniosek o przyznanie stypendium – załącznik nr 1
• Oświadczenie o prawdziwości danych i wyborze kierunku – załącznik nr 5
• Oświadczenie o nr konta bankowego – załącznik nr 25
• Oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą ochrony danych osobowych – załącznik nr 26
• Zaświadczenia ze szkół rodzeństwa uczącego się
• Akty urodzenia, jeśli rodzeństwo nie jest jeszcze objęte obowiązkiem szkolnym (lub rodzic wypełnia oświadczenie na załączniku nr 19)
Opcjonalnie:
• Akt zgonu członka rodziny – należy dodatkowo wypełnić załącznik nr 24
• Wyroki sądowe i alimentacyjne – należy dodatkowo wypełnić załącznik nr 24
• Jeśli student spełnia wymogi samodzielności finansowej winien wypełnić załącznik nr 23 oraz spełnić poniższe wymogi:
Student jest uznany za samodzielnego finansowo na dwa sposoby:
- jest uznawany za samodzielnego finansowo w przypadku gdy nie prowadzi wspólnego gospodarstwa domowego z żadnym z rodziców
i potwierdzi ten fakt w złożonym oświadczeniu oraz spełni choćby jedną z przesłanek:
a) ukończył 26 rok życia, lub
b) pozostaje w związku małżeńskim, lub
c) ma na utrzymaniu dzieci, o których mowa w art. 88 ust. 2 pkt. 2 Ustawy prawo o szkolnictwie wyższym - zostanie uznany za samodzielnego finansowo jeżeli spełni łącznie następujące warunki:
a) posiadał stałe źródło dochodów w ostatnim roku podatkowym,
b) posiada stałe źródło dochodów w roku bieżącym,
c) jego miesięczny dochód w okresach, o których mowa w pkt. a i b, jest wyższy lub równy 1,15 sumy kwoty określonej w art. 5 ust. 1 (674,00 zł) i kwoty określonej w art. 6 ust. 2 pkt 3 (135,00 zł) ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (jest to kwota 930,35 zł)
d) nie prowadzi wspólnego gospodarstwa domowego z żadnym z rodziców i potwierdził ten fakt w złożonym oświadczeniu
• Zaświadczenie z policji o zaginięciu członka rodziny
• Dokumenty dotyczące zmian w dochodzie, zaistniałe w roku 2021 do dnia złożenia dokumentów (utrata lub uzyskanie zatrudnienia, zmiana składu rodziny, zarejestrowanie/wyrejestrowanie działalności gospodarczej. itp.)
Druki załączników do pobrania znajdują się pod linkiem:
https://ujk.edu.pl/stypendia.html
STYPENDIUM REKTORA
ZASADY SKŁADANIA WNIOSKU O STYPENDIUM REKTORA
Wniosek mogą składać wyłącznie osoby, które zaliczyły rok akademicki 2021/2022 do 30 września 2022 – zgodnie z §23 ust. 3 Regulaminu świadczeń.
Termin składania wniosków na rok akademicki 2022/2023: 4-15 października 2022 (nieprzekraczalny!) – zgodnie z §23 ust. 8 Regulaminu świadczeń.
Na wniosek składają się:
– Załącznik nr 3 – wniosek o stypendium rektora (należy zwrócić uwagę, że wniosek składany jest na rok akademicki 2022/2023, natomiast średnia jest za rok akademicki 2021/2022) lub załącznik nr 3a w przypadku studentów I roku studiów I stopnia
– Załącznik nr 5a – oświadczenie o prawdziwości danych i wyborze kierunku
– Załącznik nr 26 – klauzula o RODO
– Załącznik nr 25 – numer konta bankowego
Osoby z innych Uczelni są zobowiązane dołączyć zaświadczenie o średniej za poprzedni rok akademicki, trwający przynajmniej dwa semestry.
Studenci ubiegający się o dodatkowe punkty za osiągnięcia artystyczne, naukowe lub sportowe zobowiązani są do dołączenia kserokopii dokumentów potwierdzających w/w osiągnięcia.
STYPENDIUM MINISTRA
Kwestie przyznawania stypendiów ministra dla studentów regulują przepisy:
- art. 93 ust. 1-6, art. 359, art. 361 i art. 363 pkt 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2022 r., poz. 574) oraz
- rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 28 stycznia 2022 r. w sprawie stypendiów ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki dla studentów i wybitnych młodych naukowców (t.j. Dz. U. z 2022 r, poz. 428)
MATERIAŁY:
- wzór wniosku
- wymagane dane i załączniki
- oświadczenie do wniosku
- przykłady oświadczeń studenta dotyczące zgłoszonych osiągnięć
Wnioski wraz z kompletem dokumentów należy przekazać do Dziekanatu Wydziału Sztuki w nieprzekraczalnym terminie do 14 września 2022 r.
WARUNKI PRZYZNANIA STYPENDIUM
Stypendium Ministra Edukacji i Nauki może otrzymać student, który wykazuje się:
znaczącymi osiągnięciami naukowymi lub artystycznymi związanymi ze studiami lub osiągnięciami sportowymi.
Ponadto student musi spełniać następujące warunki:
w poprzednim roku akademickim (czyli 2021/2022) zaliczył rok studiów oraz uzyskał wpis na kolejny rok studiów w danym roku akademickim (czyli 2022/2023).
Jeśli student kształci się na kilku kierunkach studiów, może otrzymać stypendium tylko na jednym wskazanym przez siebie kierunku.
Osiągnięcia naukowe oraz artystyczne wskazywane we wnioskach muszą być związane z odbywanymi studiami na danym kierunku.
Wnioski o stypendium na rok akademicki 2022/2023 zostaną rozpatrzone do 31 marca 2023 r.
Szczegółowe informacje na temat otrzymania stypendium – określone w ustawie – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce znajdują się pod poniższymi linkami:
www.ujk.edu.pl oraz www.gov.pl
- Podanie do Dziekana – wzór uniwersalny
- Podanie o powtarzanie semestru
- Podanie o indywidualną organizację studiów
- Tabela indywidualnej organizacji studiów
- Podanie o zaliczenie/egzamin komisyjny
- Podanie o wznowienie studiów
- Podanie o urlop zdrowotny
- Podanie o urlop długoterminowy/krótkoterminowy
- Karta obiegowa
- Podanie o zmianę tematu pracy dyplomowej
- Podanie o zmianę promotora pracy dyplomowej
- Podanie o przesunięcie terminu złożenia pracy dyplomowej
- Podanie o wpis warunkowy
- Podanie o przesunięcie terminu zaliczeń/egzaminów
- Oświadczenie o utracie legitymacji
- Wniosek o zwrot nadpłaty
- Wniosek o ulgę w opłacie za usługi edukacyjne
- Wniosek o zmianę dofinansowania – cudzoziemcy
Wydziałowa Rada Samorządu Studentów
Przewodnicząca WRSS | Patrycja Duda (studentka kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej) |
Zastępca Przewodniczącej | Zuzanna Malec (studentka kierunku Wzornictwo |
Sekretarz: | Małgorzata Drela (studentka kierunku Sztuki plastyczne) |
Członkini: | Sylwia Bartkiewicz (studentka kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej) |
Członek: | Erwin Curyl (student kierunku Wzornictwo) |
Członkini: | Monika Iwan (studentka kierunku Sztuki plastyczne) |
Członkini: | Karolina Linowska (studentka kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej) |
Koła Naukowe
- SKN Fotografii 210 Studio (opiekun: dr Arkadiusz Sędek)
- SKN Plakatu i Grafiki Cyfrowej (opiekun: dr Rafał Urbański)
- SKN Sztuk Społecznie Stosowanych (opiekun: dr Maciej Zdanowicz)
- SKN Ilustracji Flow (opiekun: dr Alicja Wieczorek)